“Ik werk nog niet zo lang bij Data4. Als Support Desk Medewerker lever ik zowel gebruikersondersteuning op afstand als op locatie, en dat is erg leuk. Hiervoor werkte ik bij een bedrijf waar ik voor een groot deel de webshop beheerde. Maar ik wilde meer met mijn studie doen. Je doet niet voor niks vier jaar ICT Systeembeheer. Data4 kwam op mij over als een echt mensenbedrijf, oog voor ontwikkeling, veel collega’s en veel mogelijkheden om te leren. Dat was precies naar mijn smaak.
Jelle-san
“Naast het bemannen van de ICT Servicedesk in Maastricht, zit ik nu de helft van de week op locatie bij onze opdrachtgever Mitsubishi in Amstelveen. Dit is een Japans bedrijf en dat is in alles merkbaar. De beelden, de thee in de kantine, de manier waarop ze met je omgaan. Als local ICT support moet ik de meest uiteenlopende probleempjes oplossen: e-mail, printen, inloggen…. Laatst kreeg de Sales de videoconferencing niet aan de praat. Was er natuurlijk net een belangrijke meeting met het hoofdkantoor in Tokyo. Dan moet je snel en goed handelen en dat is gelukt. Inmiddels noemen ze me hier Jelle-san. Dat is een aanspreekvorm die Japanners alleen gebruiken als ze tevreden over je zijn. Daar ben ik blij mee!”
Afwisseling is groei
De afwisseling die ik bij Data4 in mijn werk heb, bevalt me uitstekend. Iedere organisatie en klant heeft weer zijn eigen omgeving, applicaties en vragen. Zo kun je snel veel leren. Ik wil me graag verder ontwikkelen richting netwerkbeheer, het grotere plaatje. Daar heb ik hier alle gelegenheid voor. Zoals ik bij start al vermoedde is Data4 een echt mensenbedrijf. Zo luisteren goed naar de klant en ook naar de wensen van medewerkers.”