Systeembeheer zat er al van jongs af aan in. Thuis was mijn broer degene die de computerspelletjes speelde en ik hield alles georganiseerd, zocht programmaatjes op om een groot spel over meerdere diskettes te verdelen, dat soort dingen. Een ICT-opleiding was dan ook een logisch vervolg. Helaas was net na mijn studie de internetbubbel geklapt, en was er weinig vraag naar ICT’ers. Toch vond ik een baan op een callcenter dat gebruikersondersteuning leverde voor onder andere HP-producten. Na enkele tijdelijke contracten nam de organisatie echter afscheid van me. De boodschap: ik kon na 3 maanden terugkeren voor opnieuw een cyclus tijdelijke contracten. Daar had ik geen zin in. Ik wilde een bedrijf waarin toekomst zat en waarin ik
mijzelf verder zou kunnen ontwikkelen.
Kans
Een paar dagen later viste mijn moeder een advertentie uit de krant van Data4. En nu ben ik hier al bijna 12,5 jaar aan de slag. Ik startte als helpdeskmedewerker en verzorgde remote en lokaal gebruikerssupport. Door de jaren heb ik dat voor hele diverse organisaties gedaan: MUMC, DSM, Sabic, om er enkele te noemen. Op een gegeven moment viel er op een project de teamlead uit door ziekte, dus vroegen ze mij om die rol te vervullen. Daar moest ik heel even over denken, want ik zag mijzelf nooit zo in de rol van leider. Toch heb ik kans gegrepen.
Uit je comfortzone
Ik kon op dat moment eigenlijk twee kanten op: dieper de techniek in of meer in een aansturende rol. Ik ga graag en gemakkelijk om met mensen, dat wilde ik behouden in mijn werk, dus ik heb ja gezegd en ging als teamlead aan de slag. Inmiddels ben ik doorgegroeid naar manager van het Data4 Service Delivery Center. Dat bevalt me uitstekend. Waar ik aanvankelijk dacht dat ik het niet kon, is het uiteindelijk mijn roeping geworden.”